niedziela, 12 luty 2023 19:06

Analiza i dobór słów kluczowych

Analiza i dobór słów kluczowych na witrynę Analiza i dobór słów kluczowych na witrynę pixabay

Słowa kluczowe to bez wątpienia najważniejszy element naszej witryny, jeśli chcemy ją pozycjonować w internecie. To właśnie ich ustalenie będzie decydowało, pod jakimi hasłami będzie widoczna nasza strona internetowa w wyszukiwarce Google i na, jakie zapytania będzie się w niej pojawiała.

Jest to dość skomplikowany i trudny proces, który może powodować wiele pytań oraz wątpliwości. W tym tekście odpowiadamy na najpopularniejsze pytania związane z analizą i doborem słów kluczowych, a także wyjaśniamy, czym tak właściwie są i jak dobrać odpowiednie słowa dla naszej witryny.

Czym są słowa kluczowe dla naszej witryny?

Słowa kluczowe w procesie pozycjonowania dla naszej witryny to konkretne hasła, słowa czy wyrażenia, które są szczególnie podkreślone i akcentowane oraz występują dużo częściej, niż inne mniej istotne zwroty. To my sami ustalamy frazy najważniejsze dla naszej strony internetowej, a następnie kładziemy duży nacisk na ich używanie na witrynie. Ma to zadanie poinformować wyszukiwarkę Google, o czym jest nasza strona internetowa i na jakie hasła ma pojawiać się w Google.

Słowa kluczowe dobiera się indywidualnie do każdej witryny w zależności od celu, który chcemy osiągnąć, ruchu jaki chcemy pozyskiwać, a także możliwości i ograniczeń, jakie posiadamy. Dobór słów kluczowych jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych i czynnością, którą wykonuje się na początku pozycjonowania. Pulę słów kluczowych można następnie zmieniać w trakcie pozycjonowania oraz dodawać i odejmować z niej wyrażenia.

Ustal typ pozycjonowania i dobierz odpowiednie frazy

Pierwszym krokiem, który musimy wykonać, chcąc ustawić pulę słów kluczowych dla naszej witryny, jest wybór odpowiedniej formy pozycjonowania. Ogólnie istnieje kilka typów pozycjonowania takich jak standardowe, lokalne, alternatywne, czyli szerokie lub pod urządzenia mobilne. W każdym typie pozycjonowania słowa kluczowe będą miały nieco inną charakterystykę, a także będą inaczej używane.

Dobór słów kluczowych powinien być zatem bardzo dokładny i rzetelny, gdyż to właśnie od niego w dużej mierze zależy czy będziemy pozyskiwali odpowiedni ruchu organiczny, a także czy całe pozycjonowanie będzie skuteczne i efektywne. Jeśli nie potrafimy samodzielnie stworzyć takiej puli, warto udać się po pomoc do specjalisty SEO.

Planer słów kluczowych Google

Pierwszym miejscem, do którego powinniśmy udać się chcąc ustawić słowa kluczowe dla naszej witryny, jest planer słów kluczowych Google. Jest to darmowe ręczne narzędzie systemu reklamowego Google Ads, który umożliwia określenie fraz dla danego słowa kluczowego lub kategorii. Po wpisaniu odpowiedniej sentencji otrzymamy spis popularnych i typowych dla danego zagadnienia fraz. Niektóre z nich, mogą zawierać bardziej szczegółowe statystyki, choć przeważnie są one ukryte, aby zapobiegać manipulacjom słowami kluczowymi. Jest to jednak bardzo dobry sposób na poznanie wielu ciekawych propozycji, z których możemy wybierać odpowiednie hasła.

Propozycje haseł w wyszukiwarce

Drugim sposobem na poznanie propozycji słów kluczowych, które możemy następnie wybrać do naszej strony internetowej, jest zwykła wyszukiwarka Google. Podczas wpisywania hasła wyświetla listę podobnych wyników – propozycji, które możemy wybrać. Są one powiązane z wpisywanym hasłem tematycznym, a frazy są doskonałą propozycją, z której możemy skorzystać. Po wykonaniu wyszukiwania na dole listy wyników, Google prezentuje również kilka — kilkanaście podobnych haseł. Jeśli więc chcemy sprawdzić kilka słów kluczowych i dowiedzieć się, jakie najczęściej podobne zwroty wyszukują użytkownicy, zdecydowanie warto wejść do wyszukiwarki Google. Jest to bardzo zaskakujący i często ignorowany przez wiele osób sposób pozyskiwania słów kluczowych. W rzeczywistości może jednak urozmaicić naszą pulę słów kluczowych, a także podsuwać ciekawe pomysły.

Keyword generatory

Z kolei jednym z najbardziej zaawansowanych sposobów na pozyskiwanie słów kluczowych dla naszej witryny jest używanie zewnętrznych keyword generatorów. Są to globalne serwisy działające nieco jak planer słów kluczowych Google. Serwisy te najczęściej działają na zasadzie podstawowego darmowego dostępu i płatności za dodatkowe rozszerzone funkcje. Planery tego typu działają również bardzo prosto. Wystarczy wpisać w odpowiednie pole tematykę, branżę lub hasło przewodnie, aby otrzymać długą listę powiązanych słów kluczowych z daną tematyką. Następnie możemy najczęściej za opłatą sprawdzić, jakie konkretne statystyki posiadają dane słowa kluczowe lub zasugerować się nimi bez sprawdzania takich informacji i wydawania pieniędzy. Przede wszystkim rozwiązanie takie pozwoli na pozyskanie dużej liczby słów kluczowych związanych z daną tematyką. Są one również dość dokładnie prezentowane, gdyż za keyword generatorami stoją zaawansowane programy i algorytmy.

Audyt stron konkurencyjnych

Chcąc pozyskać listę słów kluczowych dla naszej witryny możemy również pobawić się w “detektywa”. Opcję tą warto wybierać zwłaszcza jeśli mamy zamiar konkurować bezpośrednio z konkretnymi innymi serwisami z danej branży tematycznej, i wiemy, że to właśnie z nimi będziemy rywalizowali o odbiorców. Audytów możemy również używać “szpiegując” najpopularniejsze serwisy lub witryny notujące najszybsze wzrosty.

Tą tajemniczą metodą pozyskiwania słów kluczowych na naszą witrynę jest audyt stron konkurencji. Możemy zlecić go zarówno specjalistom SEO z agencji lub samodzielnie korzystać z darmowych automatycznych audytów w sieci. Wybierając drugą opcję wystarczy podać adres URL strony, którą chcemy sprawdzić, a w ciągu kilku minut otrzymamy raport o stanie tej witryny składający się ze wszystkich możliwych i dostępnych publicznie informacji. Będą zerwały się wśród nich również słowa kluczowe, które posiada dany serwis i pod którymi figuruje w wyszukiwarce Google.

Spojrzenie takie możesz dać nam bardzo wiele informacji i podpowiedzieć w jaki sposób działa nasza konkurencja, czy konkurencyjne witryny, używają innych słów kluczowych, oraz w jaki sposób mamy pojawiać się w wyszukiwarce Google, aby być bardziej widocznymi w sieci.

Wyświetlony 605 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 16 kwiecień 2024 09:25