niedziela, 05 luty 2023 19:01

Darmowy automatyczny audyt SEO - czym jest, jak przebiega i co daje?

Darmowy automatyczny audyt SEO Darmowy automatyczny audyt SEO pixabay

Darmowe automatyczne audyt SEO to bardzo ciekawa propozycja dla właścicieli witryn, którzy pozycjonują stronę samemu lub chcą być na bieżąco ze wszystkimi najważniejszymi zmianami zachodzącymi na serwisie internetowym pod kątem pozycjonowania. Audyty takie, choć są szeroko i łatwo dostępne wciąż budzą wiele wątpliwości i niejasności. W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o nich, a także podpowiadamy dlaczego warto je stosować.

 

Czym są darmowe automatyczne audyty SEO?

Darmowe automatyczne audyt SEO to audyty stron internetowych, które badają witrynę pod kątem optymalizacji i dostosowania do wyszukiwarki Google. Audyty takie wykonuje się na specjalnych serwisach w internecie, a ich zadaniem jest zebranie wszystkich aktualnych informacji na stronie internetowej pod kątem pozycjonowania. W sieci istnieje wiele tego typu serwisów, które umożliwiają darmowe, anonimowe i niezobowiązujące sprawdzenie witryny. Aby z nich skorzystać, nie musimy posiadać ani przekazywać dostępu do strony internetowej, a także nie musimy być jej właścicielami. Możemy również robić to w dowolnej ilości i częstotliwości, a także wykorzystywać je według własnego uznania.

Audyty automatyczne sprawdzają stronę internetową pod kątem kilkudziesięciu – kilkuset parametrów wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Serwisy ta zbierają przeważnie wszystkie możliwe informacje dostępne publicznie o naszej stronie internetowej przy pomocy wielu specjalistycznych algorytmów. Wbrew pozorom mogą w ten sposób stworzyć wiarygodny i rzeczowy obraz pozycjonowanej witryny. Efektem automatycznego audytu SEO który wykonujemy samodzielnie, jest wygenerowanie raportu, który będzie prezentował w wyniki naszej witryny w odniesieniu do poszczególnych płaszczyzn serwisu. Raporty najczęściej są wykonane tekstowo, ale zawierają też często poglądowe grafiki. Znajdziemy w nich wyniki, jakie osiągnęła nasza witryna w poszczególnych kategoriach oraz obowiązujące normy. Cały automatyczny audyt SEO naszego serwisu internetowego trwa zazwyczaj ok. kilkudziesięciu sekund.

Jak przebiegają audyty automatyczne w praktyce

Jeśli nigdy nie korzystaliśmy z audytów automatycznych, bardzo często możemy zastanawiać się jak przebiegają one w praktyce. Jest to dość prosty proces ze strony osoby sprawdzającej i polega jedynie na wykonaniu kilku czynności. Przede wszystkim po odnalezieniu odpowiedniego serwisu i wejściu na niego w centralnym punkcie, znajdziemy pasek tekstowy, gdzie musimy wkleić adres strony, którą chcemy sprawdzić. Następnie wystarczy kliknąć jedynie przycisk sprawdź lub rozpocznij audyt, a serwis internetowy rozpocznie audytowanie naszej witryny. Po kilku minutach, zostanie wygenerowany raport, który będzie zawierał poszczególne kategorie pozycjonowania, a także wyniki naszej strony i obowiązujące normy. Raport będzie różnił się nieco w zależności od serwisu, na którym audytujemy naszą stronę internetową, ale w gruncie rzeczy będzie zawierał wszystkie najważniejsze elementy, które wpływają na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. W raporcie możemy otrzymać jedynie suche udane i informacje, a także opisowe elementy wraz ze wskazówkami. Wygenerowany raport możemy zapisać w postaci PDF na naszym komputerze i przechowywać w ten sposób informacje o naszej stronie internetowej np. w celu porównania.

Jakie plusy ma audyt automatyczny

Audyty automatyczne przede wszystkim nie są tak dokładne jak audyty wykonywane przez specjalistów agencji SEO i prezentują jedynie konkretne dane bez ich interpretacji czy określenia priorytetu poszczególnych parametrów. Oprócz tych niedogodności audyty automatyczne posiadają jednak sporą liczbę plusów, które możemy wykorzystywać do pozycjonowania naszego serwisu internetowego.

Audyty automatyczne przede wszystkim są darmowe i możemy wykonywać je w dowolnej ilości bez ograniczania się w jakikolwiek sposób. Oznacza to, iż możemy naszą witrynę audytować często oraz na bieżąco monitorować zmiany, jakie zachodzą podczas pozycjonowania. W ten sposób możemy określać zarówno słabe strony naszej witryny, które należy jeszcze poprawić, a także wyłapywać szybko na niepokojące zmiany.

Audyty automatyczne — co jest ich zdecydowanie największą zaletą są darmowe. Za ich wykonanie nie musimy nic płacić, a więc w naszym portfelu pozostają znaczne oszczędności. W ten sposób możemy przekazywać je do pozycjonowania samej strony internetowej lub obniżać koszty pozycjonowania. Jest to szczególnie ważne dla osób posiadających kilka serwisów lub chcących dość często sprawdzać stan pozycjonowania.

Wykonywanie darmowych audytów automatycznych pozwala również realnie rozwijać naszą stronę internetową a także wspomagać proces pozycjonowania. Mogąc łatwo określić najsłabsze punkty naszego serwisu, możemy pracować nad nimi, aby wzmacniać nasz serwis. Dane zawarte w raportach są również w zdecydowanej większości rzetelne oraz wiarygodne i możemy się na nich opierać.

W jakich sytuacjach warto wykorzystywać darmowe automatyczne audyty SEO

Darmowe automatyczne audyt SEO warto wykorzystywać w kilku sytuacjach. Przede wszystkim, warto wykorzystywać je, jeśli nie posiadamy budżetu na pozycjonowanie i promujemy samodzielnie naszą witrynę w internecie. Możemy korzystać z nich również, jeśli posiadamy ograniczony budżet, który przekazujemy na elementy pozycjonowania, jakich nie wykonamy samodzielnie. Darmowe automatyczne audyty w takich sytuacjach będą znacznie lepszym rozwiązaniem, niż brak jakichkolwiek audytów i nieaudytowanie naszej strony internetowej.

Audyty automatyczne warto wykonywać również jako uzupełnienie tych podstawowych wykonywanych przez agencję. Będą one pozwalały na bieżąco monitorować aktualny stan naszej witryny i wykrywać niepokojące zmiany czy mogą pomagać nadawać kierunek działaniom pozycjonującym. Dzięki audytom automatycznym nie będziemy musieli również tak często wykonywać audytów agencyjnych, jeśli będziemy mieli pewność, iż nasza strona rozwija się w poprawny sposób. Automatyczne audyty SEO, warto również wykonywać przy wprowadzaniu mniejszych lub większych zmian na naszej stronie internetowej. W ten sposób sprawdzimy czy nie wyrządziły one szkód naszemu serwisowi i nie obniżyły jego statystyk.

Wyświetlony 953 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 16 kwiecień 2024 09:25