sobota, 04 luty 2023 18:19

Dlaczego pozycjonowanie warto zlecić agencji SEO?

 pozycjonowanie warto zlecić agencji SEO, pozycjonowanie warto zlecić agencji SEO, Pixabay

Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo popularnym sposobem promowania się w internecie. Często – wśród osób początkujących możemy usłyszeć pytanie, czy pozycjonowanie warto przeprowadzać samemu czy zlecać jednak profesjonalnej agencji SEO.

W zdecydowanej większości przypadków drugie rozwiązanie jest dużo lepsze i ma wiele zalet. W tym tekście staramy się zatem odpowiedzieć na pytanie, dlaczego pozycjonowanie warto pozostawić agencji i jedynie skupiać się na wspomaganiu tego procesu, jeśli też chcemy działać.

Pozycjonowanie jest bardzo trudne

Przede wszystkim, jeśli mamy wątpliwości czy zlecić pozycjonowanie agencji czy pozycjonować naszą stronę samodzielnie, powinniśmy wziąć pod uwagę to, iż SEO strony internetowej jest bardzo trudne. Pozycjonowanie wymaga zaawansowanej wiedzy, a także wykonywania wielu skomplikowanych czynności. Ogólnie pozycjonowanie składa się nawet z kilkuset elementów – czynników rankingowych, które są optymalizowane i dostosowywane. Przeważnie nie posiadamy samodzielnie takiej wiedzy, a jedynie pewną małą część. Jeśli zatem tak jest, nawet przy podstawowej czy średnio zaawansowanej wiedzy na ten temat nie będziemy mogli samodzielnie skutecznie pozycjonować naszej witryny. Będziemy musieli nadal wspomagać się specjalistami czy wykupywaniem usług, co jest niekomfortowe, ryzykowne i drogie.

Samodzielnie nie jesteśmy przeważnie w stanie wykonać pozycjonowania strony w pełni efektywnie i osiągnąć zakładanego celu. Agencja zatrudnia wielu specjalistów z tej dziedziny którzy posiadają ogromną wiedzę i doświadczenie. Często nawet jeden specjalista nie potrafi sam pozycjonować strony, gdyż zajmuje się konkretną kategorią SEO np. contentem lub kwestiami technicznymi.

Większe możliwości agencji

Dużym plusem zlecenia pozycjonowania strony internetowej agencji są większe możliwości firmy. Przeważnie agencje tego typu zatrudniają kilkunastu - kilkudziesięciu specjalistów. Oznacza to, że mogą w razie potrzeby skierować do pracy przy naszej stronie większą ilość osób i wykonać większą pracę, kiedy jest to wymagane. Wpływa to na efektywność całego procesu, a także szybkość i skuteczność. Samodzielnie działając w pojedynkę, nie mamy możliwości przekroczenia pewnej granicy i będziemy musieli pozycjonować witrynę z małym natężeniem. Często wykonanie większej ilości prac na początku pozycjonowania, a mniejszej na końcu jest dużo bardziej opłacalne niż regularne małe prace przy witrynie.

Agencje SEO mają również dużo większe możliwości pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Posiadają one dużo bardziej zaawansowane rozwiązania, autorskie narzędzia czy dostęp do bardzo drogich narzędzi, które są poza naszym zasięgiem. Mogą również współpracować z innymi agencjami lub specjalistami, a także znają wielu specjalistów w konkretnych dziedzinach. Jeśli zatem istnieje coś, co musi zostać wykonane przy naszej stronie internetowej, agencja SEO wykona to bez najmniejszego problemu. Samodzielnie możemy mieć problem z działaniami operacyjnymi i zakresem pracy, a także zapleczem technicznym czy wiedzą. To wszystko nie stanowi najmniejszego problemu dla agencji która profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem stron, robi to od wielu lat i jest przygotowana na różne schematy działania.

Zlecenie pozycjonowanie agencji po prostu się opłaca

Bardzo zaskakującym stwierdzeniem, które jest prawdą, jest to, że zlecenie pozycjonowania strony internetowej agencji po prostu się opłaca. Wiele osób uważa, że jest to spory wydatek, który jest po prostu stratą pieniędzy. Zatrudnienie agencji do pracy przy naszej stronie internetowej powinniśmy jednak rozpatrywać tylko pod kątem inwestycji. Przekazane pieniądze agencji za które będziemy pozycjonować naszą stroną internetową, z pewnością zwrócą się w dłuższym czasie. Agencja, wykonując profesjonalnie wszystkie swoje działania i podnosząc pozycję naszej witryny wyszukiwarce Google, będzie dawała nam zarabiać coraz więcej środków. W pewnym momencie uzyskamy w ten sposób wszystkie zainwestowane pieniądze poprzez zyski z naszego projektu. Jeśli zatem prowadzimy sklep internetowy, witrynę sprzedażową czy biznes, inwestycja w reklamę tego typu jest bardzo obiecująca.

Warto również powiedzieć, że po uzyskaniu zwrotu za zainwestowanie w pozycjonowanie, nawet jeśli zaprzestaniemy współpracy z agencją, nasza strona internetowa i tak pozostanie w internecie i będzie w pewnym stopniu nadal dla nas zarabiała, pozyskując klientów. Z czasem koszt pozycjonowania i pozyskania klienta będzie się zmniejszał, a my będziemy mogli cieszyć się coraz bardziej rentowną inwestycją.

Brak problemów i ryzyka

Bardzo ważnym elementem, który również powinniśmy wziąć pod uwagę, gdy zastanawiamy się, czy zlecić pozycjonowanie agencji jest ryzyko oraz ewentualne problemy. Jak wiemy pozycjonowanie stron internetowych, jest procesem nieprzewidywalnym i długotrwałym. Wymaga również zaawansowanej wiedzy oraz konfiguracji wielu elementów. Może przynieść to niespodziewane problemy, awarie czy usterki, a wręcz gigantyczne kłopoty. Jeśli zlecimy pozycjonowanie strony internetowej agencji, to ona będzie musiała zmierzyć się z nieprzewidzianymi problemami i rozwiązywać je. To profesjonaliści będą musieli reagować, poświęcać czas czy lokalizować usterki.

Jeśli agencja SEO pozycjonująca naszą witrynę uszkodzi stronę internetową, to ona będzie musiała ją naprawić i przywrócić do pierwotnego stanu. Często jest to bardzo trudne i kosztowne, a także długotrwałe. Gdy naszą stroną zajmują się specjaliści, ryzyko uszkodzenia witryny spada, a ewentualne naprawy pozostają po stronie agencji i jako właściciele serwisu nie musimy całkowicie się tym przejmować.

Zlecenie pozycjonowania jest również bardzo wygodne. Jeśli zlecimy pozycjonowanie naszej strony internetowej, nie musimy wykonywać żadnych czynności. Tylko od nas zależy czy będziemy angażowali się w jakimś stopniu w promowanie witryny w wyszukiwarce Google i pomagali agencji czy wszystkie prace pozostawimy po stronie firmy pozycjonującej. Jeśli wybierzemy drugą opcję będziemy mogli skupić się na działalności naszej firmy, w obsłudze klienta czy po prostu wykorzystać ten czas na przyjemniejsze rzeczy. Jeśli zatem zastanawiamy się czy warto zlecić pozycjonowanie agencji SEO, warto wziąć pod uwagę te elementy, które wymieniliśmy powyżej.

Wyświetlony 416 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 16 kwiecień 2024 09:31