niedziela, 12 luty 2023 19:29

Linkowanie zewnętrzne strony WWW – Sprawdź, jak możesz pozyskiwać backlinki przy pozycjonowaniu strony!

Napisane przez
Linkowanie zewnętrzne strony WWW Linkowanie zewnętrzne strony WWW pixabay

Linkowanie zewnętrzne strony internetowej to jedno z najważniejszych zadań, jakie stoją przed nami podczas pozycjonowania witryny. Niezależnie od tego, czy promujemy witrynę w Google samodzielnie, czy zlecamy to zadanie agencji marketingowej, chcemy pozyskiwać jak najwięcej linków, gdyż jest to jeden z ważniejszych czynników rankingowych.

Przeważnie zajmujemy się tym zadaniem samodzielnie, wspierając profesjonalistów. W tym tekście podpowiadamy, z jakich miejsc w sieci i w jaki sposób możemy pozyskiwać linki zewnętrzne do naszej pozycjonowanej witryny.

Fora internetowe

Pierwszym i najczęściej wykorzystywanym miejscem w sieci, z którego możemy pozyskiwać linki zwrotne do naszej strony internetowej, są fora. Są to powszechnie, dostępne i popularne strony, które cieszą się dużą popularnością od wielu lat. W dalszym ciągu, mówiąc jednak o pozyskiwaniu linkowania zwrotnego, musimy mieć na uwadze ten sposób, który pozwala pozyskiwać dużej ilości linków.

Jeśli zatem chcemy pozyskiwać linki zwrotne do naszej witryny z forów internetowych, przede wszystkim powinniśmy wybierać najpopularniejsze, największe i najbardziej aktywne serwisy. Powinniśmy również dobierać je pod kątem tematyki tak, aby były przynajmniej podobne do tematyki naszej witryny. Algorytmy pozycjonujące Google potrafią rozpoznawać kontekst linków, o czym pojęcia nie ma wiele osób.

Warto również dodawać linki do naszej strony z jakościowych i stażowych kont, a także robić to na jakościowe sposoby, aby linkowanie stron internetowych nie było usuwane i traktowane jako spam. Powinniśmy również powstrzymać się przed dodawaniem dużej liczby linków z niskojakościowych for, gdyż działanie takie nie przenosi obecnie większego rezultatu.

Blogi i strony z możliwością komentowania

Kolejnym pomysłem, który możemy wdrożyć w życie przy linkowaniu naszej strony internetowej, jest pozyskiwanie linków z blogów i stron WWW. Przede wszystkim będą to serwisy z możliwością komentowania, takie jak np. YouTube czy blogi prywatne. Możemy umieszczać na nich dość prosto komentarze. Jeśli robimy to w jakościowy sposób, nawet te z linkiem nie będą usuwane i traktowane jako spam.

Chcąc zbudować jakościowe portfolio linkowania zwrotnego, powinniśmy wraz z forami internetowymi wykorzystywać blogi i strony z możliwością komentowania jako podstawowe źródło linków. W sieci znajdziemy wiele stron tematycznych, na których możemy umieszczać komentarze z linkiem. Przydatną podpowiedzią jest odpowiadanie na poprzednie komentarze i uczestniczenie w dyskusji lub tworzenie własnych wypowiedzi i wątków. Komentarze z linkiem powinny być również odpowiednio długie, aby nie były uznawane za spam.

Artykuły sponsorowane

Pewnego rodzaju odmianą linkowania ze stron internetowych jest wykupywanie artykułów sponsorowanych. W tej opcji płacimy za możliwość dodania artykułu lub samego linku w centralnej części strony — często jako artykułu tematycznego. Płacąc za taką możliwość, często otrzymujemy możliwość dodania tekstu wraz z linkiem na popularnej stronie internetowej. Będzie owocowało to nie tylko pozyskaniem linku zwrotnego, ale także pozyskiwaniem ruchu na nasz serwis. Często, linkowane strony są odwiedzane przez czytelników danego portalu, a dodatkowy ruch na stronach zawsze jest mile widziany.

Chcąc dodawać artykuły sponsorowane z linkiem, przede wszystkim powinniśmy znaleźć atrakcyjne oferty publikacji. Powinny one mieć dobry stosunek jakości portalu do ceny publikacji. Powinny być to również jakościowe serwisy o dobrych statystykach. W sieci znajdziemy wiele ogłoszeń o publikacjach sponsorowanych. Warto zatem sprawdzić serwisy dla influencerów, gdzie właściciele dużych poczytnych tematycznych witryny dodają ogłoszenia, o możliwości wykupienia artykułu sponsorowanego. Możemy również poszukiwać takich ogłoszeń na grupach na Facebooku lub w social mediach.

Koszt dodania jednego linku waha się od kilkudziesięciu złotych do nawet do kilku tysięcy złotych w zależności od wielkości serwisu. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, jeśli zależy nam na pozyskaniu jakościowego linka zwrotnego, a dysponujemy pewnym budżetem reklamowym na pozycjonowanie witryny.

Social media

Często pomijanym i ignorowanym miejscem, z którego również możemy pozyskiwać linki zwrotne w procesie pozycjonowania strony, są media społecznościowe. Przeważnie pozyskane z nich linku w atrybucie dofollow nie jest możliwe, ale zbudowanie solidnej bazy linkowania z takich miejsc również ma wiele plusów. Przede wszystkim linki nofollow uwiarygadniają cały proces linkowania. Pomagają również pozyskiwać duże ilości ruchu, który będzie przechodził na naszą stronę internetową. Zadowoleni czytelnicy, mogą umieszczać linki do naszej strony internetowej w innych miejscach w sieci, a więc linkując zewnętrznie do naszej witryny z social mediów, zwiększamy szansę na pozyskanie linków w inny sposób. Umieszczenie dużej ilości linków zwrotnych w mediach społecznościowych do naszej pozycjonowanej strony pomaga również odnajdywać witrynę przez roboty indeksujące Google, które łatwiej i szybciej będą aktualizowały pozycję rankingową naszej strony.

Wizytówki firm i wizytówka Google Maps

Obowiązkowym miejscem, które powinniśmy wykorzystać przy budowaniu portfolio linków zwrotnych do naszej witryny, są portale wizytówkowe oraz wizytówka Google Maps. Są to miejsca w sieci, które umożliwiają stworzenie wizytówki naszej firmy — marki. Możemy stworzyć je przeważnie za darmo, a duża ilość serwisów tego typu sprawia, że możemy pozyskać dużo jakościowych linków do naszej witryny. Szczególną uwagę, warto zwrócić na wizytówkę Google Maps. Powiązanie jej z naszą witryną z pewnością pomoże w pozycjonowaniu witryny i pozyskaniu wartościowego linka.

Wikipedia

Mówiąc o pozyskiwanie jakościowych linków zwrotnych do naszej witryny, powinniśmy powiedzieć również o serwisie typu Wikipedia czy dużych portalach ogłoszeniowych. Możemy zatem stworzyć przydatny artykuł na Wikipedii lub wykorzystać ogłoszenie np. przy poszukiwaniu pracowników, aby dodać linki na portalach ogłoszeniowych w sieci. Pozyskanie kilku linków z portali z wielomianową publicznością z pewnością nie zaszkodzi naszej witrynie.

Wyświetlony 361 razy Ostatnio zmieniany środa, 22 luty 2023 19:39