niedziela, 19 luty 2023 18:45

Pozycjonowanie stron pod Google, Bing, Google Maps, YouTube etc

Pozycjonowanie stron pod Google i Bing Pozycjonowanie stron pod Google i Bing Pixabay

Pozycjonowanie najczęściej kojarzy nam się z promowaniem stron WWW w wyszukiwarce Google. Jest to jednak bardziej ogólny proces któremu można poddawać wiele innych elementów funkcjonujących w sieci. Ku zaskoczeniu wielu osób pozycjonować możemy również wizytówki na Google Maps, filmiki na YouTube czy zdjęcia, a nawet pliki PDF w wyszukiwarce Google. W tym tekście przedstawiamy temat ogólnego pozycjonowania, a także te elementy, które można promować w internecie.

 

Czym są różne rodzaje pozycjonowania?

Choć termin pozycjonowania najczęściej odnosi się do promowania stron internetowych, jest to ogólny termin podnoszenia pozycji widoczności jakiegoś elementu w internecie. Oznacza to, że pozycjonować możemy różne elementy, które mogą zmieniać swoją widoczność w sieci. Pozycjonowaniu możemy poddawać zatem takie elementy jak zdjęcia, filmy czy pliki PDF i niekoniecznie muszą być to strony internetowe.

Pozycjonowanie poszczególnych elementów będzie różniło się od siebie i polegało na nieco innych czynnościach. Wspólnym mianownikiem wszystkich działań pozycjonujących będzie jednak to, że celem tych działań jest zwiększenie widoczności tych elementów w internecie – np. w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie ma zatem za zadanie, polepszyć pozycję danego elementu tak, by był bardziej widoczny i przynosił nam więcej korzyści.

Pozycjonowanie stron pod wyszukiwarkę Google i Bing

Pierwszym i najpopularniejszym elementem, który można pozycjonować, jest strona internetowa. Najczęściej mówimy o pozycjonowaniu w kontekście wyszukiwarki Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarki na rynku. Pozycjonowanie strony internetowej pod Google polega na jej optymalizacji i dostosowaniu do tej wyszukiwarki, aby była ona dobrze przez nią oceniana i wyświetlana na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie takie jest procesem długotrwałym i nieprzewidywalnym. Najczęściej trwa od kilku do kilkunastu miesięcy, a także składa się z wielu elementów. Ogólnie istnieje nawet kilkaset elementów rankingowych, które wpływają na pozycję witryny w mniejszym lub większym stopniu. Do najważniejszych należy dobór odpowiednich słów kluczowych, linkowanie zewnętrzne, dodawanie contentu na stronę, przyspieszenie wczytywania się i działania strony, stworzenie responsywnej wersji witryny czy, zadbanie o kwestie techniczne. W efekcie witryna jest wyświetlana po wypozycjonowaniu na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google pod konkretnymi słowami kluczowymi, które dobraliśmy w procesie pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron internetowych pod wyszukiwarkę Bing polega na tym samym, lecz efekt wysokiej pozycji w wyszukiwarce osiąga się nieco innymi metodami. Ogólnie będziemy wykonywali podobne czynności związane ze zwiększeniem jakości i udoskonalaniem witryny, a także dostosowania jej do wyszukiwarki, ale będziemy kładli nacisk na nieco inne elementy niż przy wyszukiwarce Google. Wiąże się to ze specyfiką wyszukiwarki Bing i tym, że premiuje ona nieco inne elementy strony niż wyszukiwarka Google. Na co zatem będziemy kładli większy nacisk przy pozycjonowaniu stron pod Bing? Bing przede wszystkim ceni wiek domeny i promuje starsze strony internetowe z dłuższym stażem. Przykłada również jeszcze większą wagę do linkowania zewnętrznego. Ważne są tu również czas ładowania się strony, a także częstotliwość aktualizacji treści oraz ich wiarygodność i jakość. Wyszukiwarka Bing docenia również sygnały społecznościowe i interakcje użytkowników na stronie.

Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps

Pozycjonowanie wizytówki na Google Maps to promowanie naszej wizytówki Google Moja Firma na mapach Google. Pozycjonowanie takie jest nieco podobne do promowania stron internetowych i również polega na optymalizacji naszej wizytówki tak, aby była lepiej oceniana i wyświetlana w pierwszej transzy wyników wyszukiwania. Jeśli zatem chcemy znajdować się na pierwszych pozycjach na Google Maps z naszą wizytówką, przede wszystkim powinniśmy zadbać o kompleksowe uzupełnienie jej wszystkimi możliwymi danymi. Powinniśmy również usunąć wszystkie inne wizytówki dotyczące naszej firmy, a także zadbać o regularne dodawanie postów aktualizacyjnych. Naszą wizytówkę powinniśmy wyposażyć również w jakościowe zdjęcia, a także wirtualny spacer. Wizytówkę możemy powiązać z pozycjonowaną stroną internetową, a także lokalnym numerem telefonu – stacjonarnym. Do kolejnych działań optymalizujących będzie należało pozyskiwanie pozytywnych opinii i komentarze na które powinniśmy odpowiadać.

W efekcie wykonywania takich działań pozycjonujących nasza wizytówka będzie lepiej oceniana przez Google Maps i będzie pojawiała się na wyższych pozycjach, gdy na mapach użytkownicy będą poszukiwali informacji tematycznych. Nasza wizytówka może pojawić się również w tradycyjnej wyszukiwarce jako propozycja lokalnego wyniku wyszukiwania.

Pozycjonowanie filmików na YouTube

Pozycjonować możemy również filmiki na YouTube, co jest jednym z większych zaskoczeń. Serwis YT jest jednak bardzo podobną wyszukiwarką do Google. Ogólnie jest to druga największa wyszukiwarka w internecie i największy serwisy wideo, a więc również możemy dbać o widoczność naszych materiałów na tym serwisie poprzez świadome optymalizowanie filmików.

Przede wszystkim pozycjonowanie filmików to wybór odpowiednich słów kluczowych pod którymi chcemy, aby były widoczne. Następnie powinniśmy dodawać je w trakcie publikowania filmiku w odpowiedniej sekcji, a także umieszczać w tytule oraz w opisie. Są to dwa miejsca w których musimy zawrzeć najważniejsze frazy. Sam opis powinien maksymalnie wykorzystywać limit słów, a także być atrakcyjny dla użytkowników, aby zachęcał do wejścia na filmik. Powinniśmy zadbać również o jakościową miniaturkę zdjęcia, gdyż to ona w dużym stopniu decyduje czy użytkownicy wejdą na nasz filmik, jeśli już zobaczą go w wyszukiwarce wraz z innymi propozycjami. Sam filmik powinien być wysokiej rozdzielczości, a także dostosowany pod kątem user experience, czyli do użytkowników. Najlepsza optymalizacja techniczna nie sprawi, że użytkownicy polubią filmik i będą go często przeglądali. Pozycjonowanie filmików na YouTube to również proszenie o subskrypcje kanału oraz lajkowanie i komentowanie nagrań. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, który zauważalnie decyduje o popularności naszego nagrania na YouTube.

SEO zdjęć i plików PDF

W sieci pozycjonować możemy również zdjęcia w Google Image, a także pliki PDF w tradycyjnej wyszukiwarce Google. Aby pozycjonować zdjęcia, powinny być one jak najwyższej rozdzielczości a jak najmniejszej wagi, a także odpowiednio zatytułowane i opublikowane w tekście tematycznym zawierającym odpowiednie słowa kluczowe. Powinniśmy ustawić również odpowiedni tekst alternatywny.

Pliki PDF są również postrzegane jako pojedyncza strona internetowa i mogą być wyświetlane w tradycyjnej wyszukiwarce Google. Aby jednak tak było, nie mogą posiadać hasła, a także muszą mieć formę treści, a nie grafiki. W samym tekście powinny znajdować się słowa kluczowe, tekst powinien być odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO i UX, a także posiadać linkowanie wewnętrzne i wychodzące.

Wyświetlony 890 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 16 kwiecień 2024 09:28