sobota, 11 luty 2023 18:57

Pozycjonowanie to trzy rodzaje linkowania - poznaj je

Pozycjonowanie i linkowanie Pozycjonowanie i linkowanie pixabay

Linkowanie jest jednym z najważniejszych elementów podczas pozycjonowania strony internetowej. Często jednak skupiamy się tylko na linkowaniu zewnętrznym, ignorując pozostałe dwa typy lub w ogóle nie wiedząc, że istnieją. W tym tekście staramy się przedstawić wszystkie trzy rodzaje linkowania strony internetowej w procesie pozycjonowania, a także podpowiadamy dlaczego warto wykonywać je kompleksowo i nie zaniedbywać żadnego z nich.

 

Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne strony internetowej to najpopularniejszy typ linkowania z jakiego można wykorzystać w procesie pozycjonowania. Jest to pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej witryny, czyli pozyskiwanie tzw. backlinków.

Polega ono na umieszczeniu odnośników do naszej witryny w internecie, które będą kierowały z zewnętrznych stron do naszej strony. Linkowanie to ma na celu potwierdzenie Google, że nasza strona jest lubiana i często polecana między użytkownikami w sieci, a także lepsze poinformowanie robotów Google o tym, że nasza strona istnieje. Dzięki temu roboty te mogę łatwiej przechodzić na naszą stronę internetową i częściej ją odnajdywać, a w konsekwencji lepiej oceniać i indeksować.

Linkowanie zewnętrzne jest ogólnie jednym z najważniejszych czynników rankingowych i najważniejszym typem linkowania. Powinno być wykonywane z serwisów o podobnej tematyce do naszej. Jeśli pozycjonujemy lokalnie stronę internetową, linki zwrotne powinny pochodzić również z serwisów związanych z daną lokalizacją.

Linki zewnętrzne możemy pozyskiwać na różne sposoby – poprzez publikowanie ciekawego materiału, który ma szansę być polecany między użytkownikami i przez dodawanie ich w internecie czy wykupowanie publikacji sponsorowanych na portalach tematycznych, gdzie możemy dodawać własne odnośniki. To tylko niektóre z najpopularniejszych sposobów na pozyskiwanie linków zwrotnych. Portfolio takich odnośników powinno budować się regularnie i systematycznie, ale linki powinny pojawiać się w różnych lokalizacjach i w naturalny sposób. W sieci istnieje wiele agencji marketingowych, które licznie oferują różnorodne formy linkowania — w tym linkowanie zewnętrzne. Koszt dodania jednego często waha się w granicach kilku złotych.

Linkowanie wewnętrzne

Drugim typem linkowania strony internetowej jest linkowanie wewnętrzne. Polega ono na dodawaniu linków w obrębie naszej pozycjonowanej strony internetowej. Odnośniki te kierują do innych podstron, artykułów lub części serwisu. Ich celem jest ułatwienie poruszania się robotom indeksującym po naszym serwisie. Dzięki nim roboty te mogą łatwiej przechodzić do innych części strony internetowej, a także dokładnie je sprawdzać, co pozytywnie wpływa na ogólną ocenę witryny. Linkowanie wewnętrzne ma również ułatwiać poruszanie się po stronie naszym czytelnikom i odbiorcom. Dzięki takiemu linkowaniu pozostają oni na witrynie przez dłuższy czas, a co za tym idzie, podnoszą statystyki stron internetowych. Linki takie mają zatem zachęcać do sprawdzenia innych części serwisu naszych odbiorców którzy będą generowali aktywności w obrębie strony internetowej.

Linkowanie wewnętrzne może być umieszczone w formie standardowego adresu URL, aktywnego słowa po kliknięciu którego zostaniemy przeniesieni do innej części serwisu czy aktywnego obrazka.

Ogólnie istnieje wiele taktyk i sposobów linkowania wewnętrznego strony internetowej. Niezależnie od tego, jaki styl wybierzemy, powinniśmy być konsekwentni i realizować wybraną taktykę. Pomaga to w przyszłości linkować serwis wewnętrznie, jeśli zostanie mocno rozbudowany, a także zwiększa efektywność linkowania.

Linkowanie wychodzące

Na stronie internetowej możemy zamieszczać również linkowanie wychodzące. Jest to zdecydowanie najmniej popularny i najrzadziej wykorzystywany sposób linkowania strony internetowej. Polega on na umieszczeniu w obrębie naszego serwisu linków wychodzących do internetu - są to odnośniki do innych stron WWW.

Wbrew pozorom linkowanie takie ma wiele korzyści i nie jest jedynie linkowaniem innych stron. Wiele osób nieznających się na pozycjonowaniu noże uznać je jedynie za generowanie profitów innym stronom, ale w rzeczywistości wykonując linkowanie wychodzące, również sporo zyskujemy. Jak wspominają sami pracownicy Google i specjaliści dzięki linkom wychodzącym nasza strona jest wyżej oceniana przez wyszukiwarkę Google, gdyż oferujemy naszym czytelnikom większą ilości danych oraz informacji. Jeśli nie chcemy wspomagać takim linkowaniem naszych bezpośrednich konkurentów, zawsze możemy linkować do stron globalnych – potentatów i monopolistów w danej kategorii z którymi nie rywalizujemy.

Jak linkować pozycjonowaną stronę?

Przede wszystkim powinniśmy to robić z namysłem i zdrowym rozsądkiem. Jednokrotne umieszczenie linku wewnętrznego i wychodzącego w tekście w zupełności będzie wystarczające i nie ma potrzeby spamowania dużą ilością odnośników. Nie powinniśmy również pozyskiwać na masową skalę linków zwrotnych z internetu ani używać do tego celu robotów czy specjalnych narzędzi. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest uzyskanie mniejszej ilości jakościowych linków zwrotnych. Powinniśmy też skonsultować strategię linkowania ze specjalistą SEO, aby wiedzieć w jaki sposób budować różnorodne, naturalne i wysokościowe portfolio linków. Warto również regularnie sprawdzać linki, jeśli jest to tylko możliwe, aby zweryfikować czy nadal działają poprawnie. Wszelkiego rodzaju błędy, usuwanie podstron, zmiany celów linkowania sprawiają, że stają się one bezwartościowe, a wręcz mogą przeszkadzać nam w uzyskaniu dobrego wyniku pozycjonowania.

Jeśli samodzielnie nie potrafimy linkować zewnętrznie witryny i wykupujemy tego typu usługi, zawsze warto sprawdzać jakości działań wykonywanych przez agencję. Jeśli zatrudniamy do tego celu agencje lub specjalistów pierwszy raz i nie mamy do nich zaufania, musimy sprawdzać, czy nie korzystają oni z nisko jakościowych metod, a także czy zdobywają linki zwrotne w prawidłowy sposób. Często nieuczciwi sprzedawcy usług tego typu, mogą chcieć “pójść na łatwiznę” i wykonać usługę która nie przyniesie nam zbyt wielu profitów.

Wyświetlony 433 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 16 kwiecień 2024 09:26