piątek, 03 luty 2023 18:52

Czynniki rankingowe Google. Dowiedz się, od czego w największym stopniu zależy ranking Twojej strony internetowej i na co najbardziej wyszukiwarka Google zwraca uwagę!

Napisane przez
Czynniki rankingowe Google Czynniki rankingowe Google pixabay

Czynniki rankingowe to elementy, które odmieniane są przez wszystkie przypadki przez właścicieli witryn. Często staramy się odkryć, które z nich są kluczowe tak, aby lepiej pozycjonować naszą stronę internetową. Jest to jednak praktycznie niemożliwe zadanie, gdyż Google strzeże tych tajemnic, a jedynym pewnikiem jest to, że istnieje wiele czynników rankingowych, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pozycję naszej witryny.

W tym tekście staramy się wyjaśnić tę kwestię najbardziej, jak to jest tylko możliwe i podpowiedzieć, jakie czynniki są najważniejsze oraz na które elementy powinniśmy zwracać największą uwagę przy pozycjonowaniu strony internetowej.

Kilkaset czynników rankingowych

Google pozycjonując witryny i ustalając ranking wyników wyszukiwania, kieruje się wieloma kryteriami i aspektami. Ocenia naszą stronę przy pomocy wielu algorytmów pod kątem nawet kilkuset elementów rankingowych. Mogą one mieć zmienną ważność w zależności od zadanego pytania, czy sytuacji, a nasza strona może być bardziej atrakcyjna przy konkretnym typie zapytań. Dzięki temu wiemy, że nie ma jednej konkretnej listy czynników rankingowych o konkretnym współczynniku ważności, a bardziej jest to zbiór cech, które oceniają naszą stronę pod kątem wielu płaszczyzn.

Choć Google nigdy nie upubliczniło oficjalnie informacji na ten temat i raczej tego nie zrobi, dzięki pewnym przeciekom, wypowiedziom pracowników, doświadczeniu specjalistów czy badaniom możemy wyszczególnić kilka najważniejszych czynników rankingowych. To one w największym stopniu wpływają na pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google i na nich warto najbardziej skupić się przy pozycjonowaniu strony internetowej.

Content na stronie

Pierwszym czynnikiem i jednym z najważniejszych jest content umieszczony na stronie internetowej. Wyszukiwarka Google chce dostarczyć użytkownikom propozycji stron na których znajdują się przydatne i wartościowe treści. Jeśli zatem pozycjonujemy naszą stronę internetową, powinniśmy zadbać o to, aby na witrynie znajdowały się duże ilości regularnie i często dodawanego contentu. Musi być on również odpowiednio zoptymalizowany — zarówno pod kątem user experience, a także SEO.

Treści powinny być przede wszystkim unikalne, a także poprawne pod kątem merytorycznym i ortograficznym. Muszą być również podzielone na różne sekcje, śródtytuły i nie mogą być blokiem słów. Powinny również posiadać linkowanie wewnętrzne, a także wychodzące.

Wielu specjalistów twierdzi, że po publikacji contentu możemy zaobserwować znaczące zmiany w rankingu witryny i że są one często dużo większe niż po wykonaniu jakichkolwiek innych działań, a jakościowy content regularnie zwiększa swój priorytet i staje się coraz ważniejszym elementem na stronie internetowej.

Linkowanie zewnętrzne

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest linkowanie zewnętrzne strony internetowej. W przeszłości czynnik ten był praktycznie odpowiedzialny w całości za pozycję witryny w wyszukiwarce, a na początku funkcjonowania wyszukiwarki Google po prostu ilość linków do strony w internecie decydowała o jej pozycji. Choć obecnie czynnik ten nie ma już decydującej “władzy” i nie możemy przy jego pomocy bezpośrednio manipulować pozycją witryny w wyszukiwarce, nadal jest bardzo ważnym elementem rankingowym. Dzięki niemu wyszukiwarka Google dowiaduje się o popularności naszej witryny i częstotliwości polecenia jej  przez innych użytkowników. Roboty indeksujące Google dzięki dużej ilości linków zewnętrznych w internecie, mogą łatwiej odnajdywać, przechodzić na naszą witrynę i ją indeksować.

Chcą zatem zadbać o naszą witrynę, powinniśmy regularnie budować bazę linków zwrotnych do naszej strony internetowej. Możemy robić to np. samodzielnie w internecie na innych stronach WWW, umieszczając wiele komentarzy czy na forach internetowych. Możemy również wykupować artykuły sponsorowane, aby umieścić w nich link do naszej witryny i uzyskać link zwrotny z jakościowego serwisu. Opcji na pozyskiwanie linków zwrotnych jest wiele – tak dużo, jak specjalistów SEO. Najważniejszym jednak elementem linkowania zewnętrznego jest jakość pozyskanych linków. Obecnie nawet jeden wartościowy link z dużej i renomowanej strony internetowej będzie dawał więcej naszej witrynie, niż duże ilości linków z nisko jakościowych for czy serwisów.

User Experience i optymalizacja techniczna

Ważnymi czynnikami rankingowymi są elementy User Experience a także optymalizacja techniczna strony internetowej. UX odnosi się do odpowiedniego dostosowania witryny pod użytkowników, czyli skonstruowania prostego serwisu, zapewnienia czytelnej struktury podstron czy sprawnego funkcjonowania strony. Dzięki temu użytkownicy pozostają na stronie dłuższy czas i są bardziej aktywni, co przekłada się na wyższe statystyki strony internetowej.

Pozycjonowanie docenia również poprawnie skonfigurowany serwis pod kątem technicznym. Odnosi się do poprawnej struktury plików, a także nazw podstron, linkowania wewnętrznego, wersji mobilnej strony czy stabilności działania.

Słowa kluczowe

Choć czynnik doboru słów kluczowych sam w sobie nie gwarantuje wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, wpływa na to w jakich momentach nasza witryna będzie pojawiała się w wyszukiwarce i będzie wyświetlana na pytania użytkowników. Jest to zatem bardzo ważny czynnik rankingowy, który decyduje o kierunku pozycjonowania naszej strony internetowej.

Analiza i dobór słów kluczowych to proces, który wykonywany jest najczęściej przez specjalistów SEO. Polega on na ustaleniu takich słów kluczowych, które będą pomagały pozyskiwać nam odpowiedni ruch organiczny. Dzięki takiemu doborowi na naszą stronę internetową będą przechodzili użytkownicy poszukujących usług lub produktów, które oferujemy. Dobór taki jest skomplikowaną analizą i badaniem stosunku popularności i opłacalności danej frazy do trudności pod jej pozycjonowaniem.

Dobór słów kluczowych będzie zatem decydował, pod jakimi hasłami i zapytaniami będzie wyświetlała się nasza witryna w wyszukiwarce Google. Przy pomocy tego czynnika rankingowego możemy również nieco manipulować wysokością naszej witryny w wyszukiwarce Google, wybierając np. mniej popularne słowa kluczowe pod którymi pozycjonowanie będzie przebiegało łatwiej, choć w tym wypadku pozyskamy mniejszą ilość użytkowników.

Wyświetlony 348 razy Ostatnio zmieniany środa, 22 luty 2023 19:27