Linkowanie to ważny czynnik rankingowy
Jednym z głównych powodów dla których warto umieszczać backlinki i zarazem korzyści linkowania zewnętrznego jest fakt, iż linkowanie jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Na początku funkcjonowania wyszukiwarki Google – w przeszłości linkowanie było wręcz decydującym czynnikiem rankingowym o pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu można było dosyć łatwo manipulować procesem pozycjonowania i wręcz na życzenie zwiększyć pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania dodając kolejne linki w sieci. Z biegiem czasu, istotność linkowania zewnętrznego spadała i ma to również miejsce aktualnie. Nie jest to jednak związane z umniejszaniem roli tego czynnika pozycjonowania. Wyszukiwarka Google chce po prostu zwiększać priorytet innych czynników pozycjonujących, które stają się coraz ważniejsze, gdyż zmienia się internet, a także sami użytkownicy. Linkowanie zewnętrzne, choć zatem traci na rzecz np. optymalizacji technicznej, szybkości działania strony czy contentu, w dalszym ciągu jest elementem, którego po prostu nie możemy pomijać, chcąc pozycjonować witrynę w wyszukiwarce Google. Linkowanie takie świadczy o popularności naszej witryny w sieci i w dalszym ciągu będzie to bardzo mocny sygnał dla wyszukiwarki o jakości naszej strony internetowej.
Linkowanie ułatwia indeksowanie strony
Kolejnym powodem dla którego powinniśmy przeprowadzać linkowanie zewnętrzne, jest fakt iż ułatwia ono indeksowanie naszej strony internetowej. Proces indeksowania witryn polega na przeszukiwaniu internetu przez Google i przechodzeniu na kolejne serwisy. Linki umieszczone w sieci tworzą zatem niejako strukturę „nerwów i naczyń połączonych”. Jeśli nasza witryna będzie zauważalna w sieci, roboty indeksujące bardzo często będą trafiały na podnośniki do naszej strony, a jej indeksowanie będzie dużo wydajniejsze i szybsze. Roboty natykające się na odnośniki będą przechodziły zatem na naszą witrynę i sprawdzały ją dużo części aniżeli bez linkowania. Częstotliwość, a także dokładność indeksowania strony internetowej również wpływają na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Jeśli strona będzie dokładniej zbadana i częściej sprawdzana, częściej będzie aktualizowana też jej pozycja. Choć są to jedynie ogólnie opisane procesy pozycjonujące i nie mamy dostępu do dokładnych informacji o nich, wielu specjalistów potwierdza że linkowanie wpływa bardzo dobrze na techniczną stronę indeksowania witryn.
Napływ ruchu z internetu
Bardzo ważną zaletą i niejako skutkiem ubocznym linkowania zewnętrznego strony internetowej jest napływ ruchu z sieci. Umieszczając wiele linków w widocznych miejscach w internecie, siłą rzeczy będzie powodowało to napływ internautów na naszą witrynę. Użytkownicy którzy zauważą nasz link, często będą przychodzili na stronę internetową, aby zapoznać się z ofertą czy marką. Nawet jeśli linki zamieszczamy w sieci jedynie w celu pozycjonowania strony internetowej i zwiększenia statystyk, będą automatycznie spowodowały użytkowników. Będziemy mogli zatem dodatkowo zwiększać statystyki związane z liczbą przejść na naszą stronę internetową, zmniejszać ilość odrzuceń, wydłużać czas sesji czy zwiększyć ilość unikalnych użytkowników witryny. Są to wbrew pozorom bardzo ważne czynniki, które również wpływają na stronę internetową i jej pozycję w wyszukiwarce Google.
Wiedząc zatem o tym mechanizmie, możemy wręcz zacząć wykorzystywać go podczas linkowania naszej strony internetowej. Mając do wyboru wiele lokalizacji i często wybierając je przypadkowo, możemy stawiać na linkowanie witryny w sieci w tych miejscach, gdzie przebywa najwięcej potencjalnych odbiorców. Co więcej, możemy zamiast przypadkowych postów, tworzyć rzeczywiste krótkie formy poradnikowe, które będą przyciągały dużo więcej odbiorców aniżeli np. przypadkowy komentarz
Linkowanie to dobry stosunek nakładu pracy do korzyści
Jednym z najważniejszych powodów i plusów dla których warto wykorzystywać linkowanie do pozycjonowania naszej strony internetowej, jest opłacalność tego procesu. Linkowanie posiada bardzo dobry stosunek nakładu pracy czy kosztów do korzyści jakie otrzymujemy. Jest to zatem efektywny sposób pozycjonowania, który możemy dodatkowo wykonywać bardzo prosto. Oznacza to, iż przeznaczając taki sam budżet czy czas pracy na różne czynności pozycjonujące, linkowanie będzie dawało jedne z największych jak nie największe korzyści. Powinniśmy zatem sprawić, aby linkowanie zewnętrzne stanowiło główną część naszego pozycjonowania.
Linkowanie zewnętrzne możemy również wykonywać samodzielnie, ale też i zlecać je specjalistom. W sieci istnieje wiele agencji marketingowych czy SEO także specjalistów i freelancerów zajmujących się tego typu usługami. Linki zewnętrzne możemy wręcz kupować na aukcjach na Allegro lub automatycznie w sklepach internetowych poszczególnych agencji. Linkowanie możemy również wykonywać niezobowiązująco i elastycznie. Oznacza to, iż możemy linkowanie wykonywać w dokładnie taki sposób w jaki chcemy i dostosowywać je do naszych możliwości, celu czy sytuacji w jakiej się znajdujemy.
Podpowiedź: Planując wykonywanie linkowania naszej strony internetowej, powinniśmy zwrócić uwagę, aby był to dobrze zaplanowany i spójny proces. Okazjonalne dodawanie linków bez większego pomysłu na ten proces nie przyniesie tak dobrych rezultatów jak zorganizowana i zaplanowana kampania linkowania. Powinniśmy zatem ustalić ogólną strategię i taktykę, a także te wszystkie miejsca, w których chcemy, aby pojawiły się do linki do naszej strony internetowej. Realizowanie konkretnego wyznaczonego planu będzie znacznie łatwiejsze aniżeli niezorganizowane okazjonalne dodawanie odnośników w różnych miejscach w sieci.